marți, 26 mai 2009

Intre un examen, o intalnire cu ambasadorul Olandei si un spectacol, am mai crescut un pic :)

Azi a fost o zi foarte tare :D. Am inceput ziua cu dreptul. Ma rog, amiaza cu dreptul, pentru ca de dimineata am terminat un proiect pe care trebuia sa-l predau la examen. Si uite-asa ati aflat ca am dat si examen, si veti mai afla ca, spre norocul meu, am stiut rezolva subiectele (la un nivel acceptabil, avand in vedere numarul micutz de ore dedicat studiului). De altfel, cine a spus ca porcul nu se ingrasa in ajunul craciunului, probabil ca nu a aflat ca unii porci se nasc abia cu o zi inainte...

Si uite-asa, m-am dus frumos acasa, am atipit vreo 40-50 de minute, dupa care m-am trezit si am taiat-o spre Muzeul National de Arta Contemporana (e in Palatul Parlamentului, dar se intra pe o poarta laterala). Acolo, eram invitat la o intalnire (inpreuna cu alti colegi din ONG studentesti) cu ambasadorul Olandei, dl. Jaap Werner, care de altfel este si presedintele Asociatiei Friends of MNAC. Ce am aflat acolo? Pai am aflat ca la muzeul in cauza sunt expozitii care se tot schimba - de arta contemporana, m-am uitat cu mare incantare la exponate (aveau o galerie foto cu locuri din Bucuresti care nu mai exista, o expozitie cu poze de nunti, poze cu elemente mai mult sau mai putin socante, chiar si o expozitie de rochii). Ni s-a spus (desi nu am vazut, din pacate), ca au si o sala in care proiecteaza filme (momentan, inspirate de starea de teroare instaurata de regimul nazist, amenintarile globalizarii, schimbarea valorilor, etc.). Iata un exemplu de imagine expusa (e una din cele mai violente, sunt si mai dragutze, dar cam toate - cel putin asta a fost senzatia mea - iti transmit ceva... un sentiment, o poveste, o emotie, o valoare...)



Conversatia a fost interesanta, am discutat multe despre muzeu si peripetiile prin care trece pentru a obtine diverse facilitati, pentru a promova diverse forme de arta (de exemplu graffitiul), despre proiecte pe care le-am putea face noi, organizatiile studentesti, in parteneriat cu ei, ce ne-ar atrage pe noi sa mergem mai des, samd. Oricum, va recomand calduros sa dati o geana pe www.mnac.ro, siteul oficial al muzeului.

M-am intors acasa plin de energie. Mai ales ca aveau, pe langa operele incantatoare (pentru mine cel putin) un media lab de toata frumusetea, care m-a incantat si pe mine (ASPSE e partener intr-un proiect numit New Media School, pentru care posibilitatea de a folosi, ocazional, respectivul laborator e o suuuuper oportunitate :D), dar mai ales pe Vlady (Vlad Atanasiu, coordonatorul proiectului de care va vorbeam), care de emotie si incantare, de altfel, a scapat pe jos in statia de autobuz, fara nici un motiv aparent, altul decat insufletirea cu care vorbea, niste flyere pe jos. Bineinteles, exista si o mica problema - e destul de greu sa se intre in muzeu, pentru ca trebuie ocolita o mare parte din Casa Poporului (prin exterior), pentru a ajunge la intrarea potrivita - asta pentru ca nu primesc, de multi ani, aprobare sa faca o intrare pe la Izvor si o alee prin care sa se ajunga usor. Eh, asta este... se rezolva ele si aceste probleme cu timpul.

Oricum, pentru ca probabil sunteti psihologi, o sa va spun ca m-am gandit ca ar fi misto sa facem workshopuri de analiza produselor activitatii plecand de la exponate, si chiar grupuri care sa se ocupe cu asta (avand in vedere ca se tot schimba). De asemenea, daca o sa punem proiectiile interactive pe holurile facultatii, o sa fie super tare sa afisam poze (cu prudenta si legal) exponate intr-un mod interactiv.

Si acum, trecem la etapa (aproape) finala. Dar mai intai, sa va incant cu o poza pe care mi-am cumparat-o in aceasta ultima parte a zilei :D.



Aceasta poza frumoasa mi-am cumparat-o la un spectacol caritabil organizat de cei de la SSMB (care am aflat ca au 134 de ani vechime ca organizatie studenteasca). Ma bucur sa pot spune ca am vazut pe scena oameni foarte talentati, de la liceeni si studenti de medicina, la trupe de dans (Irish way) sau teatru (Passe Partout) bine cunoscute. Oricum, m-am simtit putin mai implinit cand am plecat. Si pentru ca se vindeau fotografii, am decis sa o cumpar pe cea de mai sus, pe care de altfel pusesem ochii cu destul timp inaintea terminarii spectacolului propriu-zis, si care imi parea cumva cunosctuta (poza din imagine nu arata chiar la fel de bine, dar mesajul transmis cred ca e la fel de puternic...).


Si in sfarsit, am ajuns acasa, si am intrat putin pe twitter, pentru a vedea ce se mai intampla in lume (ma rog, cel putin in mediile care ma intereseaza), si am descoperit un link cu o fata tanara (de vreo 11 ani), dar socant! de talentata la pictura. O pun aici, ca recompensa :P pentru rabdarea de a citi un blog entry atat de lung...



Facand o recapitulare a activitatilor culturale din ultimele 5 zile, as aduna cam asa: un festival de scurt metraje (Future Shorts, that is), un muzeu vizitat (MNAC), o discutie interesanta pe tema lui, un spectacol cuprinzand muzica, dans si teatru. Desi recunosc ca n-am fost prea activ in privinta partii cultural-artistice, in Bucuresti, pana acum, cred ca "viitorul suna bine" si "viata are gust" ;). Oricum, azi, ceva mai tarziu, ma asteapta conferinta TEDx Bucuresti, la care de-abia astept sa particip :D. Vii si tu?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu